10 Mart 2014 Pazartesi

Arama Motoru Optimizasyonu Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Penguen 2.0 Güncellemesi Sonrası Kurumsal arama motoru optimizasyonu Nasıl Bir Yol Çizmeliyim



Google’ın yeni düzenlemesi ile tanışın. Web üzerinde kalite bir temizleme uygulayarak, gerçekten kaliteli siteleri daha iyi bir konuma yetiştirmeye amaç edinen yeni güncelleme de işte dikkat etmeniz gereken kurallar. onlinewebsatis.com sizlere kaynaklarından bilgiler aktarmaya devam ediyor. Özellikle kurumsal arama motoru optimizasyonu çalışmasını düşünen webmasterlara duyurulur.

Güncel İçeriğe Önem Verin!



İnternet üzerinde sürekli birbirini tekrar eden internet siteleri arasındaki farkınızı ortaya koymak istiyorsanız; özgün bilgilere her zaman için önem verin. İçeriklerinizi girerken anahtar kelime, etiket kullanım oranlarına hassasiyet gösterin, aşırıya kaçmayın! internet sitenize belirli aralıklar ile ekleyeceğiniz bilgilerin google gözünde ilerleme kaydetmenizi sağlayabileceğini aklınızdan çıkarmayın.

Kaliteli back linkler (başka sitelerdeki size ait linkler)Alın!



Artık; binlerce kalitesiz siteden alınan back linkler (başka sitelerdeki size ait linkler)sayesinde yükselen siteler geride kalacağa benziyor. Webmasterların bu konuda yanlış bir düşünceye sahip olduğu görülmektedir. Çok backlink almak yerine gerçekten kaliteli sitelerden alacağınız back linkler (başka sitelerdeki size ait linkler)sitenize daha fazla fayda sağlayacaktır.

Black Hat arama motoru optimizasyonu Ve Hacklink Hususlarından Uzak Durun!

Bilindiği üzere; google’ın internet sitelerine uyguladığı pek çok ceza yöntemi bulunmaktadır. Bu tür cezalar ile karşılaşıp, internet sitenizin konumunu kaybetmesini istemiyorsanız; bu hususa hassasiyet gösterin ve google’ın sevebileceği internet sitelerine yoğunlaşın.





2013 arama motoru optimizasyonu Teknikleri Hakkında Öngörüler

Arama Motorları Optimizasyonu

Google’ın 2013 yılında yapmış olduğu son güncellemeler ile eski arama motoru optimizasyonu teknikleri de değişerek, insanların karşısına çıkmıştır. Google yeni güncellemeleri ile birlikte gerçekten site ziyaretçilerine doyurucu bilgi ve bilgiler sunan sosyal medya üzerinde aktif bir şekilde faaliyet gösteren internet sitelerine ilgi duymaya başlamış durumda. Artık; en başta gelen unsurlar arasında backlink yer almıyor. Elbette ki; çöp olmamış kaliteli sitelerden alınan linkler popülaritesini korumaya devam edecek. Anlatmaya çalıştığımız şey; artık sadece back linkler (başka sitelerdeki size ait linkler)ile site belli bir yere kadar geliyor.



Sosyal Medyayı Aktif Bir Şekilde Kullanın!

İnsanların ilgisini çekebilecek, hoşuna gidebilecek bilgiler ile sosyal medya platformları üzerindeki yerinizi almalısınız. Yazmış olduğunuz bilgileri sosyal medya üzerinde yayınlayarak, yüzlerce ziyaretçiyi sitenize çekmeniz mümkün.





Sağlıklı Bir Yükseliş Sağlayabilmek Adına;

İnsanlara faydalı, imla kurallarına uyumlu, akıcı, görsel ya da videolarla desteklenmiş bilgiler sunmalısınız.



internet sitelerinde sosyal medya bileşenlerine kesinlikle yer vermelisiniz.

internet siteniz hızlı olmalı

Güncel ve benzersiz bir bilgilere sahip olmalı. Yani; kopya bilgili siteler için pek parlak bir gelecek olmadığını söyleyebiliriz.



Günümüz teknolojilerine uygun bir siteniz olmalı, mobil kullanımlar ya da herhangi bir tarayıcıdan sorunsuz bir şekilde izlenebilmeli.Bunun için iyi kalitede kurumsal seo hizmeti alarak maksimum faydayı sağlamış olursunuz.



Google Penguen 2.0 Güncellemesi Nedir?



Konumuza geçmeden önce onlinewebsatis.com makalelerinde düzenli olarak gelişmelerden güncel bilgilerden sayfasında ziyaretçileri ile paylaşım içerisindedir.

Uzun süredir pek çok webmaster’ın beklediği bir güncellemeden bahsetmek istiyoruz sizlere. Penguen 2.0 güncellemesi. Mayıs ayının son haftalarına doğru gerçekleştirilen güncelleme ile birlikte google’ın site değerlendirmelerinde baz aldığı faktörlerin büyük bir kısmının değiştiğini söyleyebiliriz. Gittikçe gelişen ve daha akıllı bir hale gelen ;google algoritması son güncelleme ile birlikte daha da geliştirilmiş vaziyette.

Peki tam olarak neleri kapsıyor?;

Peki tam olarak neleri kapsıyor?

Zengin, kaliteli ve benzersiz bilgi önem kazandı:
Hemen hemen herkes tarafından bilinen ancak; siteyi ilerletme aşamasında bazılarının çok dikkate almadığı unsur son güncelleme ile birlikte büyük bir önem kazanmıştır. Site ziyaretçilerine faydalı bilgiler sunup, doğal bir site ile hareket ediyorsanız ilerlememeniz için hiçbir sebep yok.
Backlink Alınan Sitelerin Kalitesi:
Yapılan değişiklikler ile birlikte backlink kalitesi de ortaya çıkmış oldu. Yani; bir site için 100 tane değersiz siteden backlink almak yerine 5 tane kaliteli siteden link almak sizler için avantajlı bir konuma gelmiş oldu. Piyasadaki sunulan kandırmaca arama motoru optimizasyonu fiyatları ve backlink hizmetleri kandırmacadan ileri gitmemektedir.
Sosyal Medya:
Son güncelleme ile birlikte adını sıkça duymaya başladığımız bir kavram. Sitenize girdiğiniz bilgileri mutlaka sosyal medya hesaplarında paylaşmaya özen gösterin.

Video Backlink nasıl yapılır?

Arama motorlarında yükselmek için en önemli site dışı arama motoru optimizasyonu çalışması tabii ki backlink alımları. Çeşitlilik artık arama motorlarında çok daha önem taşıyor. Özgün bilgi ve belli yoğunluktaki anahtar kelimeler, page rank’i yüksek sitelerden alınan backlinkler, evet bunlar önemli ama dediğimiz gibi çeşitlilik artık çok önem taşıyor ve alınan faydayı arttırıyor. Video backlink ileisminizi duyurmak ve ses getirmek için iyi alternatiflerden biri.
İnternet siteleri için gerekli olan birçok unsurdan, çalışmadan biride backlink olmaktadır. Youtube, dailymotion, vidivodo gibi internet siteleri, sitenize fayda sağlayacak şekilde kullanabilirsiniz.
Video Backlink İşleminin arama motoru optimizasyonu ya Etkisi
Video backlink arama motoru optimizasyonu bakımından büyük etki sağlamaz, video backlink ile amaç tanıtımdır. Video backlink yaptığınızda hazırladığınız video, hit sayısı kadar tanıtım amacına hizmet etmiş olacaktır, aynı zamanda video sitelerinin arama botları tarafından da görünecek ve ismini duyurmuş olacaktır.
İçerikle video arasında bir uyum olması bu konuda yine çok önemli. misal olarak konu ilaç üretimi olsun. Video backlink kapsamında misal olarak dailymotion’a ilaç yapımı ile ilgili videolar yüklemeniz gerekiyor öncelikle. Videoların açıklama kısımlarına özgün bilgiler hazırlamanız gerekiyor. Hit elde ettiğiniz kadar, tanıtım yapmış olacaksınız. İlaç yapımı hakkında bilgiye ulaşmak için o video izlendiyse, ve siteye daha fazla bilgi için giriş yapıldıysa google botları bunu fark edip arama motoru optimizasyonu hanenize bir puan daha ekleyecektir.

Trustrank değeri nedir? arama motoru optimizasyonu için önemi var mıdır?


Arama motorlarından biri olan Google’ın arama sonuçlarında sıralamalarda internet sitelerini değerlendirme sistemi ‘page’ rank’ üzerineydi. Bu sistem tamamen bir sitenin diğer sitelerden ne kadar çok link aldığıyla, ne kadar çok referans gösterdiğiyle, ve referans veren sitenin de ‘page rank’ine bağlıydı. Güçlü ve tanınır olan, başkalarının da tanınır olmasını sağlıyordu. Fakat bu sistem yapay arama motoru optimizasyonu çalışmaları dolayısıyla oldukça kötüye kullanıldı. Google online kullanıcıları üzen bu çalışmayı şikayetler üzerine geliştirdi ve ardından buna karşı önlemler almaya başladı. Alınan önlemler ile beraber artık kişisel sitelerin pagerank’i 5in üzerine çıkması çok nadir olarak görülüyor. Devlet siteleri, bakanlık siteleri gibi sitelerin page rankları yüksek oluyor, böylece back linkler (başka sitelerdeki size ait linkler)artık gelişigüzel page rank getiremiyor. Fakat bu sistem de tam olarak yeterli olmadığı son zamanlarda anlaşıldı.

Trustrank’ı Etkileyen Değişkenler

Google’ın spiderları artık teker teker sitelere girip, onları birer birer değerlendiriyor ve linkler üzerinden ilerleyerek her siteye değer biçiyorlar. Güncellenme sıklığı,bilgilerin özgünlüğü, temiz ve sitenin hızlı bir şekilde açılması, temiz ve gereksizliklerden arındırılmış bir kodlaması olup olmadığı, makalelerde bilgilerde kullanılan anahtar kelimelerin yoğunluğu(fazla olmamalıdır) ve bunun gibi değişkenler Trustrank’i etkiliyor.
Trustrank için, sitenin yapay arama motoru optimizasyonu yöntemlerinden ne kadar uzak bir şekilde tasarlandığını, sitenin bir online kullanıcı için ne kadar güvenilir ve işe yarar kaynaklar oluşturabildiğini, yani bir sitenin online kullanıcıya odaklı olup olmadığını ölçen bir algoritma diyebiliriz.

Sitem Google’dan banlandı, sitemi sandbox(1 yıl boyunca google indexlememe cezası)tan nasıl çıkartırım?

Arama motorları, google, hazırlanan internet sitelerinin arama motorlarındaki aramalarda üst sayfalarda çıkması için uygulanan yapay ve google algoritmalarını kötüye kullanan çalışmaları sevmezler, hem sitelerin kullanışlılığını hem de arama motorlarının müşterilere sağladığı hizmeti düşürdüğü için bu tip çalışmalar, yaptımlar uygularlar. sandbox(1 yıl boyunca google indexlememe cezası), kötüye kullanımları bloklamak amacıyla, online kullanıcıyı ‘spam’ sitelerden kurtarmak için kötüye kullanım sitelerin bir sürece alınarak kontrol edilmesi sürecidir. sandbox(1 yıl boyunca google indexlememe cezası)’a alındığınızda hala bazı ‘daha az önemli’ kelime aramalarında üst sayfalarda gözükebilirsiniz, sandbox(1 yıl boyunca google indexlememe cezası) rekabetin çok olduğu anahtar kelimelerde ortaya çıkar.

Hiç güncellenmeyen siteler, çok kısa zamanda çok sayıda alınan backlink(yapay olduğunu belli edecek düzeyde ve miktar-zaman grafiğinde çok dengesiz sıçramalarda), anahtar kelime çorbası halinde bilgiler hazırlanması(belli bir yoğunlukta olması gerekiyor) gibi durumlar siteleri diplere sürüklemektedir.
sandbox(1 yıl boyunca google indexlememe cezası) İçin Anahtar Kelime Etkili İçerikler
Sitenizin sandbox(1 yıl boyunca google indexlememe cezası) ’a düştüğü gibi bir kaygınız varsa, anahtar kelime bakımından yoğunluğu iyi ayarlanmış bilgi eklemenin ve yeni doğal back linkler (başka sitelerdeki size ait linkler)sağlamak sitenize yeniden canlanmasını sağlayacaktır. Tüm bunlardan önce ilk olarak sitenizde eğer varsa yapay backlinkleri temizleyin, page rank’i yüksek sitelerden yine çok aşırıya kaçmadan biraz link alın.
sandbox(1 yıl boyunca google indexlememe cezası) sürecinden kurtardığınız sitede en çok başarım umudu vaadeden anahtar kelimeleriniz uzun süre arama sonucu sıramalarında yer almadığından bu kritik dönemin sonrası büyük emek ve çaba gerektiren bir dönem olacaktır. Problem edilecek bir şey yok tabii, bunların hepsi üstesinden gelinebilir problemler gerekli çalışmalarla.

Site haritası nedir? arama motoru optimizasyonu için neden gereklidir?

Site haritası, google’ın siteleri kontrol eden programlarının siteyi daha isabetli ve daha kolay bir şekilde indeksleyebilmesi için oluşturulan bir çalışmadır. Bu site haritaları aslında bir sitenin içindeki yapıya bağlı tüm sitelerin internet sitesi adreslerini, yani urllerini listeleyen bir ‘’.xml’’ dosyasıdır. Bu site haritaları, arama motorlarının siteleri araştırıp tarayan programlarının tarama ve işleme özelliklerini daha kolay yapabilmesi amacıyla gereklidir. Bu programlar, misal olarak google’ınkiler, googlebot veya spider olarak da anılıyor. Bu programlar, bir sitenin en son güncellenme zamanını kontrol eder, arama motoru optimizasyonu çalışmaları sonucunda kötüye kullanma olup olmadığını kontrol eder, kısacası arama sonuçlarında alacağı yer ve sitenin sınıflandırmasına dair bilgiler için siteyi tarar. Bu arama botlarına sunulan site haritası sayesinde, indexlenirken daha ayrıntılı, daha hızlı indexlenir. Bu dosya ayrıca internet sitesini hazırlayanların taranacak sayfaların üzerinde daha iyi bir hakimiyet kazanmasını sağlar.

Site Haritası ile Siteniz Daha Çabuk Keşfediliyor
Site haritası, eğer siteniz dinamik bir bilgilere sahipse, tarama botları sitenizi tararken misal olarak AJAX veya yoğun FLASH çalışmaları barındıran, indexlemesi ve keşfetmesi zor olan sayfalar var ise, backlink olarak çok sayıda backlink almamış bir siteniz var ise, site haritası hazırlamak sizin sitenizin daha kolay anlaşılır ve keşfedilir olmasına yardımcı olacaktır.

arama motoru optimizasyonu’ ya uygun META nasıl ayarlanır?

Arama motorları, misal olarak google, siteleri kontrol etmek, güvenilirliğini ve arama motorlarını yanıltacak kötüye kullanımları denetlemek için veya siteyi tanımak, tanımlamak, hakkında puanlama ve karar veremek amacıyla spider denen programlarla devamlı denetimde tutar. Meta Tag’ler bu spiderlara siteyi kısaca tanıtan, taramasındaki ana başlığı oluşturan etiketlerdir. İndeksleme sırasında, arama sonuçlarında yükselmek isteyen ilgili sitenin bilgileri ile bu Meta Tag’lerin uyuşması gerekir. İndekslerken programlar böylece daha isabetli sonuçlar elde edebilirler.
Meta Ayarlarını Meta Descriptiondan Halledin
Google arama motoru, başlık, tanım ve anahtar kelime meta tagleri ile uyumlu bir bilgilere sahip, sürekli güncel, ve pagerank’i yüksek siteleri arama sonuçlarında listeler. Kendiniz meta tagleri değiştirmek için index.template.php dosyasındaki meta description bölümüne girmelisiniz. Google örümcekleri, artan kötüye kullanımlar dolayısıyla, meta tagleri çok ciddiye almıyor ve kendi karşılaştırma ve tarama yöntemlerini kullanıyorlar, fakat sonuçta bir bilgi ve meta tag uyumu indeksleme işleminde online kullanıcıları tam hedefine yönlendirebilmek için hala bir önem taşıyor. Page rank’i yüksek sitelerin hiç alakasız kelime sonuçlarında yüksek sonuçlar vermesi gibi sorunlar hala devam ediyor.

arama motoru optimizasyonu’ ya uygun bilgi kriterleri nelerdir?


Arama motorlarında yükselmek için bilgilerinizi belli kriterlere göre yazmak gerekiyor. Öncelikle amaç ziyaretçiye detaylı bilgi vererek, geçirebileceği en uzun zamanı geçirmek, bilgilenmek için okunan bir makaleyse merakını dindirmek ve hatta yeni sorular yükleyerek sitenin geri kalanını da gezinmesi için ilgi oluşturmak. Her şey bir yana, bu en önemli parça. online kullanıcı siteniz ne ile ilgili ise, oraya ulaşmak için belli bazı anahtar kelimeleri sitenize serpiştirmeniz gerekiyor. Anahtar kelimelerin şu kadar kelimede bir şu kadar… diye formülasyonları gerçekten çok saçma, bizle muhattap olan program yani spiderlar matematiksel algoritmalarla çalışan sistemler ve makalenin ne hakkında olduğunu belli edecek kadar anahtar kelime yeterlidir. Uygun bilgi için de öyle ve bu bilgilerdeki anahtar kelimeler belli bir yoğunlukta olmalı, anahtar kelime çorbası makaleleri arama motorları kötüye kullanma olarak işaretleyebiliriz. Bunun yanında anahtar kelimelerin altını çizmek ve koyulaştırmak ilgi çekecektir.
İçerik Yazılarının Uzunluğunun Site Kalitesine Etkisi
Tanıtım yazısı rolünde 150-250 Kelimelik yazılar yeterli. Burada önemli olan 140 kelimenin altına düşmemek. Kalıcı bir arama motoru optimizasyonu çalışması için ise 400 kelimeyi aşmak şart. Mantık olarak şöyle bakmak gerekiyor, Tiramusu denen tatlı hakkında bir araştırma yapıyorsunuz, detaylı bir şekilde ve her türlü size bilgiyi veren, çeşitleriyle ve yöntemleriyle 800 kelimelik bir makaleden sonra daha birkaç cümleden oluşan 150 kelimelik bir makaleye rastlıyorum. Hangisini okurum? Hangisini sitemde paylaşırım? Hangisini başkalarına öneririm? Siteyi güncel tutmak ve bilgilerle hep doygun tutmak da tabii ki önemli.

arama motoru optimizasyonu nedir?


seo hizmeti arama motoru optimizasyonu demektir. Bir oteliniz var ve arama motorlarında ‘tatil’ diye aratıldığında üst sayfalarda çıkmak istiyorsunuz. Bunun için internet sitenizde hem tasarımda hem de stratejik olarak bazı işlemler yapılması gerekmektedir. Bu hizmet bir kere yapıp bitirilen bir süreç değil, devamlılığı olması gereken ve süreç izlenerek stratejik olarak müdahalelerle bir uzman tarafından yönetilmesi gereken bir süreçtir. arama motoru optimizasyonu bir siteyi tanınır hale getirir, bir internet sitesi bir ev ise, arama motoru optimizasyonu çalışması o evin ulaşım imkanlarının hazırlanma sürecidir, reklamıdır.

arama motoru optimizasyonu’ ya uygun başlık seçimi nasıl olmalıdır?

Öncelikle internetin en büyük sitelerinden birkaçının başlığına göz atmakta ve aradaki farklılıkları dikkate alarak ‘nasıl?’ sorusunu daha detaylı bir şekilde sorabiliriz.
Google sadece ‘google’ başlığını kullanırken, Facebook’un başlığı, ‘’Hoş geldin – Giriş yap, Kaydol veya Daha Fazla Bilgi Al’’ şeklindedir. Site başlığının temel amacı, kullanım yönünden arama motoru aramalarında ilgi çekmesini sağlamak, kötüye kullanma derecesine varmadan en önemli anahtar kelimeyi yakalamak; temel amaç olarak da sitenin özünü temsil eden bir başlık seçmek. Başlık seçiminde bir anahtar kelimeye gereğinden fazla vurgu yapmak, arama motorlarının tarayıcıları tarafından spam tarafından işaretlenebilir ve çok tercih edilmeyen bir harekettir. Arama motorlarında bir internet sitesini arattığınızda karşınıza ilk gelecek olan o sitenin başlığıdır, bu yüzden sitenin özünü ve bir ziyaretçiye ne ifade ettiğini kısaca ifade eden bir site başlığı önemlidir. Sitenin sıralamasında da etkisi olacaktır seçimimizin.
Sayfalarda ki Başlıklar da arama motoru optimizasyonu İçin Önem Taşıyor
internet sitenizde bulunan her sayfa için başka başlıklar kullanılması da, arama sonuçlarında üst sıralar için önemlidir. Eğer uzun bir bilgi içen sayfa ise, alt başlıklar da önemlidir. Başlığın önem sırası, en yukarıdan en aşağıya doğru giderek azalır.

arama motoru optimizasyonu Sosyal Medya ilişkisi

Sosyal medya artık ulaşılmak istenen kitlenin, neyi tüketeceğine neyi seveceğine ve neyi beğenmediğine karar verdiği bu konuda bilgi alışveirşi yaptığı bir mecra. Site dışı arama motoru optimizasyonu dışarıdan alınan backlinklere bağlı olduğuna göre sosyal medya arama motoru optimizasyonu çalışmaları için, isim duyurmak için, backlink alabilmek için ve daha fazla kişiye ulaşmak için en önemli ortamlardan birisi.
Sosyal medya da paylaşılan ve herkesin ilgisini çeken ilgi, hem doğal olarak arama motoru optimizasyonuya katkı sağlayacağı gibi reklam ve tanırım olarak da büyük bir değer taşır. Etkileşim zaten internette popülerliğin anahtarı olduğuna göre, twitter olsun, youtube olsun, facebook olsun backlink alacak şekilde, ‘like’ alacak şekilde, hayran sayfalarıyla, kanal sayfaları ile bu alanlarda yer almakta büyük önem taşıyor.
Sosyal Medya da Paylaşılan Siteler Yüksek Derecede Önem Kazanıyor
Paylaşımlar ve paylaşılanlar artık insanların, firmaların kaderini belirliyor. Tüm ‘referasyonlar’ ve duyurular internet üzerinden yapılıyor. Bu yüzden sosyal medya, artık ‘reklamlar’dan veya televizyon tanıtımlarından daha çok ilgi görüyor. Ne de olsa bir yönlendirilme mecrası değil, insanların fikirlerini paylaşarak kendi kendilerine neyi seveceklerini ölçüp biçtikleri bir alan.

arama motoru optimizasyonu ve Özgün içeriğin önemi

Arama motorlarında spider denen tarayıcı programlar bulunur, bunlar siteleri dolaşır, bilgileri, görselleri… siteye dair herşeyi kayıt altına alır. Arama motorlarında bazı kelimeler aratıldığında üst sayfalarda bazı sitelerin üst sayfalarda çıkmasına bilgiler ve kaydedilen herşeyin etkisi vardır. Arama motorları, kopya içeriği, ordan burdan makalaler kırparak, çalıp çırparak yapılan makaleleri keşfeder ve bunlar üst sayfalarda çıkmaya olumsuz etki eder. Arama motorlarının amacı, online kullanıcının işine yarayan, ilgi çeken, online kullanıcının merakını dindiren makaleler ile siteleri değerlendirmek ve üst sıralara çıkartmaktır. online kullanıcının işine yarayan makaleyi, içeriği arama motorları yüceltir.
Özgün İçerikli Sitelerin Google Gözünde Değeri
Önemli olan başka sitelerde paylaşılmaya değer bulunacak kadar değerli ve ilgi çekici bilgiler yazılabilmesi, google penguin güncellemeleri ile artık anahtar kelimelerin çorba yapıldığı bilgiler geride kaldı. Artık tek elden değil, çeşitlilik içeren bilgiler yani özgün bilgi yazılması gerekiyor. Anahtar kelimeler belli bir yoğunlukta tutulmalıdır, fazla yoğun olursa google bunda bir anomalite fark eder ve siteyi arama sonuçlarında arkalara atar. Müşteri, online kullanıcı odaklı olmayan hiç bir çalışma başarıya ulaşamaz arama motoru optimizasyonu çalışmalarında.

arama motoru optimizasyonu uyumlu tema nedir, Nasıl yapılır?

Burada tema derken, tabii blog temalarından bahsediyoruz. Temalar her zaman arama motoru optimizasyonuya uygun şekilde tasarlanmaz, tasarım, görsellik, şekil ve kullanım çoğu zaman daha çok öne çıkar ve arama motoru optimizasyonu için gereken kıvraklık ve netlik ıskalanabilir.
Arama motorlarının botları sitenin görünüşü ile değil sitenin kaynak kodları ile bağlantı kurar. Bunları gözetler, tarar ve site hakkında bir sonuca ulaşır. Tema kodlaması bu yüzden büyük önem taşıyor.
Söylentilerde arasında google’ın kaynak kod / bilgi oranı diye bir orandan bahsedilir. Bu oran şu anlama geliyor, içeriğiniz kodlamanızda kullandığınız karakterlere göre belli bir oranda olmak durumunda. 2 satırda bitecek bir kodlamayı 5 satırda yapmak sitenin kod oranını büyütür ve olumsuz etkiler.
arama motoru optimizasyonu Uyumlu Temanın arama motoru optimizasyonu Çalışmalarında ki Önemi
arama motoru optimizasyonu uyumlu tema da amaç, resimlerin açılışında hız kazandıran çalışmalar ile, olabilecek en az sorguda sonuçları veren, daha az kod ile en hızlı yapıya sahip olabilen bir tema oluşturmaktır.misal olarak bir temada resmin genişlik ve yükselik boyutları belli edilebilmelidir, tarayıcı bunu tam boy olarak açar ve sonra normal haline döndürmek için ciddi bir uğraş harcar. Resmin orjinalini görmek için tıklayın seçeneği misal olarak bu sorunu ortadan kaldıracaktır. arama motoru optimizasyonu için uygun temalardan söz ederken işte bu tip özelliği olan temalar işe yarardır.

arama motoru optimizasyonu Site içi link inşası nedir?

Bir internet sitesine ulaşım büyük oranda, arama motorları üzerinden gerçekleşir. Arama motorları sizin bir adresiniz olsun ister, insanlara ulaşmak için gösterebileceği şeyler olsun ister ve gösterdiklerinize diğer sitelerde ne kadar değer gördüyse ona göre size arama motorlarında bir yer biçer. Fakat bunun için ilk önce site içi link inşası gerekir. Sitelere ulaşım çok büyük oranda arama motorlarında aranan ‘anahtar kelimeler’ vasıtasıyla olur. Site içi link çalışmaları, güncelleştirmeler ve ilgi çeken bilgiler, özgün bilgiler internet sitelerini arama motoru aramalarında üst sıralara taşır.
Link İnşası ile arama motoru optimizasyonu da Önemli Etkiler
Link inşası yaparken ilk önemli aşama, akılda kalıcı olmak. Link inşası, bir internet sitesine yollar, ulaşım için tabelalar inşa etmeye benzetilebilir. İlk önce yer edinilir, sonra bulunabilmek için keşfedilmek için, linkler inşa edilir, yani tabelalar. Arama motorlarının siteleri tarayan programları tarafından filtrelenebilen, kısa süre içinde çok fazla link alan yeni siteler, ‘kum çukurunun dibine’ yani arama sonuçlarında en sonlara taşıyan google sandbox(1 yıl boyunca google indexlememe cezası)’ın çıkmasından itibaren doğal veya doğal görünümlü link inşası tercih edilmeli. Bu demektir ki, çok basit bir deyişle, birkaç gün içerisinde 40 tane harici link varsa bu mantık olarak bir yükselme beklenirken tam tersine google tarafından cezalandırılarak diplere düşülmesi olası.
Site link inşası ne işe yarıyor derseniz? Sitemiz kolay bulunabilir ve yerimizi sağlamlaştırır. Ne kadar çok tabela varsa, ne kadar çok yere yaptığınız ‘site’ bağlanıyorsa o kadar kullanılırsınız, o kadar yeriniz önemli olur, o kadar keşfedilebilirsiniz.



arama motoru optimizasyonu Çalışmaları Nasıl Yapılır?
Arama motorları, özellikle Google arama motoru optimizasyonu çalışmalarını sevmez. arama motoru optimizasyonu, başka sitelerden ‘backlink’ alınarak yani başka sitelerden referanslar alınarak veya bizim oluşturduğumuz bloglara bilgiler hazırlayarak ve oralardan ‘backlink’ vererek, sitenin arama motorları tarafından tanınırlığı ve referans değeri yükseltilerek, site içi çalışmalar olarak da siteyi hızlandırarak(google bunu önemsemektedir) site hangi konuda ise ona uygun ve aranan kelime sonuçlarında çıkacak şekilde kelimeler kullanarak hazırlanan makalelerle, sitenin başlık, etiketlerinin düzenlenmesiyle vesaire… kısacası hem site içinde hem site dışında çalışmalar ile yürütülür. En başında paragrafın arama motorları arama motoru optimizasyonu çalışmalarını sevmez dedik çünkü arama motorları doğal yollarla sitelerin yükselmesini ve bir yere gelmesini ister, arama motoru optimizasyonu çalışmalarını zor hale getiren de budur, doğallık görünümü verilmesi ve bilgilerin insanlar tarafından yazılıp hazırlanması ve abartmadan çok aşırıya kaçmadan bu sürecin adım adım ilerletilmesi stratejik bir çözüm gerektirir.

Google arama sonuçlarında hangi siteyi üste çıkaracağının algoritmalarını devamlı güncelliyor, geliştiriyor. Bu arama motoru optimizasyonu hizmetinin bittiği anlamına gelmiyor, sadece çok daha uzman kişilerce sürdürülmesi gerektiğini ifade ediyor.

http://www.onlinewebsatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder